Verkkokauppojen kannattaa harkita huolellisesti verkkotunnukset ja verkkotunnuspalvelut, kun he käynnistävät verkkosivuston. Nämä ovat heidän sivuston näkyvyyden perusta ja asianmukaisen palvelun valitseminen voi tuomita verkkokauppaa menestykseen tai epäonnistumiseen.

Mikä voi olla hankalampaa kuin ymmärtää verkkotunnuksen ja verkkotunnuspalvelun olemassa olevat erot? Verkkotunnuspalvelun tavoitteena on luoda yhteys verkkotunnukseen, ja verkkotunnuksen tavoitteena on tarjota web-hotelli, joka tarjoaa verkkokauppiaselle web-tilaa, internet-yhteys ja palvelimet. Päätöstä tehdessään verkkokauppiaan tulisi pohtia vaihtoehtoja kuten tallennustilan tarve, asiakaspalvelu, sähköpostin käytettävyys, sivuston suojaus ja integrointi muihin yrityksen tietojärjestelmiin.

Verkkotunnuksen valitseminen tulee olla keskeinen osa verkkokauppiaan päätöstä. Verkkotunnuksen tulisi olla yksinomainen ja erottuva ja sopivan lyhyt yrityksen toiminnan havainnollistamiseksi. Vain muutamaan tapaan saavutettavissa olevat verkkotunnukset tulisi asettaa verkkokauppiaan käyttöön.

Verkkotunnuspalvelun tulisi olla kustannustehokas, aina saatavilla oleva ja tarjota alhaisia peruspalvelukustannuksia. Asiakaspalvelun tulisi olla helppoa saavutettavissa ja ystävällistä. Varmuuskopioiden, tietoturvan ja sivuston suojaustoimenpiteiden tulisi olla välttämätöntä kuten myös toimivuus.

Valinta verkkotunnuksesta ja verkkotunnuspalvelusta voi olla vaikeaa. Joskus ainoa tapa maksimoida menestys on tehdä vertailu verkkotunnus- ja verkkotunnuspalvelu-vaihtoehdoista ennen verkkokaupan käynnistämistä. Toisin sanoen, verkkokauppiaan tulisi tehdä loppuun asti mietityt valinnat verkkotunnuksesta ja verkkotunnuspalvelusta.

Tärkeintä on löytää verkkotunnus ja verkkotunnuspalvelu, jotka täyttävät verkkokauppiaan tarpeet. Verkkotunnuksen ja verkkotunnuspalvelun valinnalla voi olla suuri merkitys verkkokaupan menestymiselle. Menestys on saavutettavissa, kun verkkokauppias tekee informoidun ja kustannustehokkaan valinnan verkkotunnuksesta ja verkkotunnuspalvelusta.